۱۸ اولترابوک برتر ۲۰۱۲


جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، کم کم زمان معرفی برترین های هر گروه از محصولات فرا می رسد. اگر به خاطر داشته باشید، چندی قبل به معرفی ۱۸ تلفن هوشمند برتر ۲۰۱۲ پرداختیم. اکنون نوبت به خانواده لپ تاپ هاب فوق سبک می رسد.


امروزه کامپیوترها جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند، اما بسیاری از ما برای انجام کارهای مان نیاز چندانی به پردازش های سنگین با دسک تاپ و لپ تاپ های فوق قوی نیازی نداریم. و ایده اولترابوک ها یا لپ تاپ های فوق نازک و سبک هم از همین جا آغاز شد: تولید محصولی با کاربرد راحت تر، اما به اندازه کافی قدرتمند که از پس بسیاری از وظایف و فعالیت های یک کاربر عادی بر بیاید.

البته عبارت اولترابوک یک کلمه کاملا تجاری است که توسط اینتل بر سر زبان ها افتاد و به گروهی از کامپیوترهای شخصی فوق نازک و بسیار سبک اشاره دارد که از تکنولوژی های پیشرو این شرکت استفاده می کنند. شاید برای ملموس تر شدن این واژه بهتر است اینگونه بگوییم: اولترابوک یک مک بوک ایر است که توسط اپل تولید نشده، یک نت بوک است که ضعیف و کم بنیه نیست، یا یک لپ تاپ است که رژیم لاغری سفت و سختی داشته!

اولترابوک ها به دلیل اینکه از ابتدای تولید با ذهنیت برتری در طراحی و ابعاد ساخته می شوند، معمولا گرانتر از لپ تاپ های معمول هستند و برای داشتن یکی از آنها باید از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار هزینه کنید. و اگر به دنبال مدل های چندان گرانقیمت نباشید یک هزینه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلاری معقول به نظر می رسد.

اما از میان مدل های فراوان موجود در بازار، کدام اولترابوک برای شما مناسب تر است؟ اجازه دهید در ادامه مطلب به لیست ۱۸ اولترابوک برتر ۲۰۱۲ از دیدگاه سایت techradar نگاهی داشته باشیم، تا با انتخابی معقولانه تر، تصمیمی صحیح در بازار بگیریم.


Lenovo IdeaPad Yoga

lenovo-IdeaPad-Yoga-TR-580-100-001-narenji-ir.jpg

ایدیا پد یوگا لنوو به خودی خود نه تنها یک ابزار فوق العاده است، بلکه آن را می توان یکی از پرچمداران با شکوه ویندوز 8 هم دانست. این لپ تاپ قابل تبدیل با صفحه لمسی یک محصول ۱۳ اینچی است که همزمان می تواند نقش یک تبلت بزرگ یا اولترابوک خوش اندازه را ایفا کند. می توان آن را یک ماشین بسیار انعطاف پذیر و درخشان دانست که عمر باتری مناسبی برای کارهای معمول تان فراهم می آورد. شاید این یک ابزار قدرتمندی نباشد، اما برای اغلب کاربران به اندازه کافی سریع و البته بسیار چشم نواز است.


Asus Zenbook Prime UX31A

asus-zenbook-prime-UX31A-graphic-580-100-001-narenji-ir.jpg

هنگامی که به مشخصات فنی ذن بوک ایسوس نگاه کنید، دیگر از قیمت بالای آن غافلگیر نمی شوید. پردازنده و گرافیک این اولترابوک زیبا از آخرین مدل های تولیدی اینتل هستند که با یک حافظه SSD عالی همراهی می شوند. همچنین در کنار ساخت بسیار خوب و با کیفیت، بیش از همه صفحه نمایش 13.3 اینچی فول اچ دی 1080p آن، شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر قیمت تقریبی ۲۴۰۰ دلاری آن را هم به این معجون بیافزایید، با لپ تاپ خوش رنگ و آبی ویژه افراد مشکل پسندی روبرو هستید که همیشه به دنبال بهترین های بازار می گردند. ولی به خاطر داشته باشید که با یک محصول ویندوز 7 روبرو هستید.


Samsung Series 5 Ultra

Samsung-Series-5-Ultrabook4-580-100-001-narenji-ir.jpg

جای گیری پردازنده Core i5 اینتل، سامسونگ سری ۵ اولترا را به گزینه ای کوچک و قوی تبدیل کرده است. این اولترابوک در دو مدل ۱۳ و ۱۴ اینچی عرضه می شود که مدل ۱۳ اینچی در نازکترین بخش تنها ۱۴ میلیمتر ضخامت داشته و چاق ترین قسمت آن هم 17.6 میلیمتر است. این اولترابوک نازک اندام را می توانید با حافظه ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایتی SSD تهیه کنید. اگر هم فضای ذخیره بیشتر را ترجیح می دهید، سامسونگ به جای SSD یک هارد دیسک ۵۰۰ گیگابیتی را به شما پیشنهاد می کند که با یک حافظه فلش ۱۶ گیگابایتی برای راه اندازی سریع سیستم عامل همراه شده است. نمایشگر آن از نوع LED SuperBright بوده و باتریش در تست های عملی بیش از ۳ ساعت دوام آورده است. البته مراقب باشید که آن را با Samsung Series 5 Chromebook اشتباه نگیرید. کروم بوک سری ۵ سامسونگ اصلا در رده اولترابوک ها نمی گنجد.


Asus Taichi

asus-taichi-techRadar-580-100-001-narenji-ir.jpg

دور از انصاف نیست که تایچی ایسوس را یکی از غیرمعمول ترین اولترابوک ها و ابزارهای ویندوز 8 بازار دانست. این لپ تاپ 11.6 اینچی دارای دو صفحه نمایشگر است که یکی در جلوی دستگاه قرار دارد و می تواند به عنوان یک کامپیوتر عادی مورد استفاده قرار گیرد و دیگری بر روی در آن جای گرفته که هنگام بستن لپ تاپ، تبدیل به یک تبلت جذاب می شود. هر دو نمایشگر با کیفی عالی 1080p به عرضه تصاویر می پردازند و پردازنده Core i7 اینتل قدرت لازم را برای کارهای تان فراهم می آورد. این تبلت لپ تاپ هیبریدی تنها 1.1 کیلوگرم وزن دارد.


Samsung Series 9

samsng-series9-580-100-001-narenji-ir.jpg

اولترابوک اصلی سامسونگ سری ۹ یکی از باریک ترین لپ تاپ های دنیا بود و اکنون نسخه جدید سری ۹ سامسونگ باز هم لاغرتر شده است. طراحان ۴ میلیمتر دیگر هم از ضخامت این لپ تاپ ۱۳ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی را تراشیده اند و آن را به 12.9 میلیمتر رسانده اند. درون آن هم یک پردازنده 1.7 گیگاهرتزی اینتل Core i7 به خودنمایی می پردازند که با همراهی رم ۸ گیگابایتی و حافظه SSD به خوبی از پس هر کار سختی بر می آید.


Gigabyte U2442

Gigabyte-U2442-Ultrabook-graphic-580-100-001-narenji-ir.jpg

گیگابایت در اولین شیرجه خود به میان آبهای سرزمین اولترابوک، توانسته تعادل خوبی میان قدرت و قیمت برقرار کند. همراهی یک کارت گرافیک مجزا و مقدار مناسبی رم، نشانه کارکرد قابل قبول این اولترابوک هستند. و البته افزونه های جانبی اختصاصی گیگابایت، کار روزانه با سیستم عامل را بسیار راحت تر کرده اند. صفحه نمایش این محصول را هم می توان یکی دیگر از نقاط قوت آن دانست. و همه اینها به معنی قیمت تقریبی ۱۶۰۰ دلاری این اولترابوک هستند که البته قیمت نامعقولی نیست، اگر چه کمی گران به نظر می رسد.


Acer Aspire S7

acer-aspire-s7-580-100-001-narenji-ir.jpg

این محصول با دو اندازه نمایشگر 11.6 و 13.3 اینچی به بازار عرضه شده که هر دو از جذاب ترین اولترابوک های موجود در بازار هستند. این اولترابوک ویژه ویندوز 8 طراحی شده و صفحه نمایش چند لمسی آن می تواند در همه جهات چرخیده و به راحتی بر روی صفحه کلید بخوابد. و جالب اینکه نمایشگر با لایه ای از گوریلا گلاس 2 کورنینگ محافظت می گردد. رزولوشن این صفحه 1080p است که با کیفیت بالای خود شما را شگفت زده می کند. و در نهایت شما با یکی از سبک ترین اولترابوک های بازار سر و کار دارید.


Lenovo IdeaPad U510

lenovo-IdeaPad-U510-001-narenji-ir.jpg

این محصول لنوو تا حدی مرزهای نامگذاری اولترابوک را دستخوش تغییرات می کند. ایدیا پد یو ۵۱۰ در واقع برخی از قابلیت های مهم و کلیدی لپ تاپ ها را هنوز در خود نگه داشته است و در همان حال پا به سرزمین اولترابوک ها گذارده. لذا نسبت به اولترابوک های بازار کمی سنگین تر و ظخیم تر است، اما توانسته همچنان درایو بلو-ری یا دی وی دی خود را حفظ کند.


Dell XPS 13

dell-xps-13-_4143-580-100-001-narenji-ir.jpg

شاید دل ایکس پی اس ۱۳ کمی دیر به جمع اولترابوک ها پیوسته باشد، اما یکی از زیباترین و قابل حمل ترین آنها است. این اولترابوک پردازنده های قدرتمند Core i5 یا Core i7 را درون بدنه زیبا و ظریف خود جای داده است و آن را با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت SSD آراسته است. و اگر از ضخامت آن جویا شوید، در نازک ترین قسمت تنها ۶ میلیمتر! است.


HP SpectreXT TouchSmart

spectre_straighton-580-100-001-narenji-ir.jpg

محصولی در خور خط تولید Spectre که تکنولوژی های قابل توجهی را درون خود جای داده است. یک اولترابوک ویژه ویندوز 8 که از قابلیت صفحه نمایش چندلمسی بهره می برد و قلبی اینتلی دارد. این اولترابوک اولین محصول تجاری است که پورت پرسرعت Thunderbolt اینتل را درون خود جای داده است. با به همراه داشتن نرم افزارهای Adobe Photoshop Elements و Premiere Elements یک لپ تاپ چندرسانه ای عالی در اختیار دارید


Gigabyte X11

Gigabyte-X11-05-580-100-001-narenji-ir.jpg

به لطف بدنه فیبر کربن و نمایشگر11.6 اینچی، گیگابایت ایکس ۱۱ توانسته با وزن ۹۷۵گرمی! تاج سروری سبک ترین اولترابوک را بر سر بگذارد. و البته با ضخامت ۱۷ میلیمتری در نازک ترین قسمت، در این زمینه هم حرفی برای گفتن دارد. البته قرار نیست با یک محصول ضعیف روبرو شوبد. در این اولترابوک شما یک اینتل ایوی بریج در اختیار دارید که با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی SSD و پورت های یو اس بی 3.0 همراه شده است. اگر چه نمی توان این لپ تاپ را ارزان ترین اولترابوک به شمار آورد، اما یکی از ارزان ترین هاست.


Toshiba Satellite Z930

Toshiba-Satellite-Z930-10X-front-580-100-001-narenji-ir.jpg

این اولترابوک یک تعادل عالی میان قیمت و قدرت است. یک لپ تاپ زیبا، سبک و نازک که به اندازه کافی قدرتمند است تا از پس دامنه وسیعی از کارها بر بیاید. ستاره بازی توشیبا هم در این میان پردازنده ایوی بریج اینتل است. و البته تعداد فراوان پورت ها در این اولترابوک را هم به عنوان یک برگ برنده نباید از یاد برد.


Lenovo ThinkPad X1 Carbon

Lenovo-ThinkPad-X1-Carbon-front-TR-580-100-001-narenji-ir.jpg

Lenovo ThinkPad X1 Carbon در واقع سبک ترین و باریک ترین اولترابوکی است که قابلیت های لپ تاپ های تاپ تجاری را درون خود جای داده است. این اولترابوک را نمی توان یک محصول کاملا موفق به حساب آورد، اما به خوبی از پس سخت ترین کارها پس خواهد آمد. یک کیبرد درخشان، عمر باتری بسیار خوب. یک درایو SSD سریع و حجیم و کارکردی عالی از مشخصات این محصول هستند. محصول چندان ارزانی نیست، اما به خوبی مشخص است که برای چه چیزی این مبلغ را می پردازید.


Toshiba Z930

Toshiba-Satellite-Z930-10X-front-580-100-001-narenji-ir.jpg

پرچمدار اولترابوک های توشیبا یکی از آخرین دریافت کنندگان عضو از تیم ایوی بریج اینتل است. این محصول کاملا به طراحی و نوع بدنه نمونه پیشین خود وفادار مانده است. قطعات داخلی آن هم یک غافلگیری خوش آیند را رقم می زنند که به اندازه کافی توشیبا را در بازار اولترابوک ها رقابتی نگه دارد.


Asus Zenbook UX32A

Zenbook-UX32_Right_Open150-580-100-001-narenji-ir.jpg

نسخه اصلی ذن بوک ایسوس چنان قدر بود که هنوز هم می تواند به رقابت در بازار بپردازد. و مطمئنا جانشین آن گزینه ای بسیار جذاب تر است. طراحی و راحتی کاربرد آن عالی است و از ویندوز 7 با پردازنده ایوی بریج تا کیبرد با نور پس زمینه آن را چشمگیر ساخته اند. سخت افزاری مناسب برای کارهای گوناگون روزانه که به لطف سه پورت USB 3.0 آن را به یک سوگلی خواستنی تبدیل کرده است.


Lenovo IdeaPad U410

U410_Ruby-Red_hero_02-580-100-001-narenji-ir.jpg

این لنوو تا کنون ارزش و اعتبار خوبی را برای خود دست و پا کرده است. با تنظیمات سخت افزاری بالا و اسمبل همانند گروه میان قیمت ها، شما با اولترابوکی ویژه تمامی خریداران طرف هستید. آیدیا پد یو ۴۱۰ لنوو از پردازنده نسل سوم اینتل و واحد گرافیکی جداگانه انویدیا بهره می برد. علاوه بر این میزان کافی فضای ذخیره سازی، این اولترابوک را به یکی از موثرترین محصولات این خانواده تبدیل ساخته است. کیفیت ساخت این اولترابوک مقداری بالاتر از حد معمول و راضی کننده است و به خوبی می تواند شما را وسوسه کند.


Dell XPS Duo 12

dellxpsduo12-580-100-001-narenji-ir.jpg

اجازه دهید Dell XPS Duo 12 را یکی از اولترابوک ها بدانیم، هرچند که یکی از نمونه های عجیب و غریب آن باشد. این محصول همانند یک لپ تاپ باز می شود و آنگاه نمایشگر چند لمسی آن چرخیده و روی کیبرد قرار می گیرد تا بتواند نقش یک تبلت را هم ایفا کند. طراحی آن چندان جدید نیست و دل از یک طراحی نسبتا تکراری استفاده کرده است. اما شما اعضای داخلی سبک و قدرتمند یک اولترابوک را درون محصولی ویژه ویندوز 8 خواهید داشت. صفحه نمایش این اولترابوک کیفیت 1080p داشته و با گوریلا گلاس محافظت می شود. درست است که قیمت آن کمی بالا است، اما تقریبا تمام قابلیت های ویندوز 8 را در اختیارتان می گذارد.


Acer Aspire S5

Acer-Aspire-S5-Open-580-100-001-narenji-ir.jpg

این اولترابوک نازک (۱۵ میلیمتر) و سبک (1.35 کیلوگرم)، طراحی تقریبا شبیه مدل قبلی خود یعنی Acer Aspire S3 دارد. اما با نمایشگر 13.3 اینچی و تکنولوژی تاندر بولت به همراه اس اس دی و پردازنده اینتل، حسابی در بازار اولترابوک ها گرد و خاک به پا کرده. اگر به دنبال لپ تاپی می گردید که از پس کارهای روزمره به خوبی بر آمده و تا حد ممکن سبک و زیبا باشد، Acer Aspire S5 گزینه ایده الی می تواند باشد.


Novatech nFinity 2367 Plus

Novatech-nFinity-580-100-001-narenji-ir.jpg

شاید این اولین اولترابوکی باشد که سازنده آن جزو گروه مشاهیر کامپیوتر ساز دنیا نیست. اما این بدان معنی نیست که Novatech را شرکت کوچکی بدانیم. این شرکت انگلیسی سال ها است که در حال ساخت قطعات و کامپیوترهای شخصی سازی شده است و اکنون قصد دارد با گستره بزرگی از محصولات اولترابوکی، در این بازار هم جای پایی برای خود باز کند. این مدل اولترابوک تولید Novatech با پردازنده های Core i3 و Core i5 یا i7 اینتل عرضه می شود که مقدار قابل توجهی هم رم و حافظه داخلی دارد.


Sony Vaio S Series 13P

Frontback-900-100-001-narenji-ir.jpg

این محصول یکی از گران ترین اولترابوک های بازار است، اما اگر شما پول کافی داشته باشید، Sony Vaio S Series 13P ارزشش را دارد. این اولترابوک از نظر فایده و سادگی استفاده بسیار چشمگیر و عالی است. البته جزئیات سخت افزاری هم فراموش نشدنی هستند. درایو بلو-ری، پورت تاندربولت، صفحه کلید با نور پس زمینه، اس اس دی و عمر باتری خوب از جمله محسنات این اولترابوک دارای نمایشگر 1080p هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:13| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت